Åsikter/tankar - Unga mammor

Alltså en grej som jag tänkt på ganska mkt nu är att det blivit en "trend" att vara ung mamma. Och då menar jag inte typ 20-25 år utan 15-18 år. Visst är barn skitsöta och vem vill inte ha en liten bebis liksom, men är de värt att sabba hela ens  ungdom för det? En 15 åring som blir gravid är själv bara barnet, har ingen aning om vilket ansvar det är. Har heller inte riktigt fattat grejen med brudar som blir gravida och att killen dom blivit med barn med inte vill ha barn, väljer ändå att behålla barnet. Här i sverige finns det en lag som säger att kvinnan får bestämma själv om hon väljer att behålla barnet eller inte, vilket är en jävligt bra lag. MEN, har inte killen något att säga till om? Han tvingas att bli pappa utan att han vill det, han tvingas också att betala barnunderhåll i 18 år. Han kanske inte är redo att bli pappa och ändå tvingas han in i det. Är det bara jag som tycker det är riktigt jävla sjukt?

Och då tänker säkert ni "men om han väljer att ha oskyddat sex såfår han ta konsekvenserna" Jo visst, MEN det är lika mycket TJEJENS ansvar att skydda sig under sex. Och ett barn som kommer till världens förtjänar både en mamma och en pappa. En trygg uppväxt helt enkelt. Varför skaffar man barn om man fortfarande går i skolan, inte har någon ekonomi och fortfarande bor hos mamma&pappa? Jag förstår verkligen inte det och kommer nog aldrig göra det heller. Jag blir faktist arg när jag läser på FB,bloggar osv om så unga tjejer som väljer att skaffa barn osv, tänker ni inte på barnet?Eller på pappan?eller på ert egna jävla liv? Att skaffa barn och familj är det finaste och mest naturliga sak som finns här i livet, men ha inte bråttom. Att skaffa barn är inte som att köpa en hundvalp. Skaffar du barn betyder det att du har ansvar för ett LIV i hela ditt liv. En annan sak att tänka på att tänka på är också att din kropp inte är redo att bära på ett barn samt föda ett. Bebisar är underbara, men de är också människor. Så till alla er idioter där ute som är typ 15 år och vill skaffa barn, TÄNK ett extra varv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0