Motivationen är verkligen borta

All min motivation till skolan är helt borta, kan inte få tilbaka den hur mkt jag än försöker. Har varit skoltrött i snart 3 år men har ändå gått i skolan och gjort mitt bästa liksom, men nu e ja verkligen mer än skoltrött. Vill börja jobba! Märker verkligen vilken skillnad det är när jag tex. sommarjobbar, helt annan känsla. Kanske för att man får lön? haha jag vet inte. Känner mig klar med skolan men ändå är det bara några månader kvar så känns ganska uteslutet att hoppa av. Skulle egentligen ha gått ett år till om jag itne fått hoppa upp till 2an direkt & hoppa över första året, men det hade jag ALDRIG klarat av. Finns inte en jävla channs att jag pluggar längre än fram till sommaren, i framtiden vet jag ju inte om jag börjar plugga igen på Tex. Komvux/högskola men just nu så känns det inte ett dugg aktuellt. Jag täntke ju ta sabbats år innan ja började detta år men är glad att jag inte gjorde det. Skolan är skit viktig, men om man inte kan hitta motivation till att göra sitt bästa så är det väl ingen ide? Om man bokstavligen TVINGAR sig sj att gå upp varje morgon och släpa sig till skolan så känns de inte så kul längre, visst går i en jätte bra skola med grymma lärare osv. Det är inte där problemet ligger, problemet är att jag känner att jag är klar med skolan och jag vill göra något som jag faktist tycker är roligt och som jag VILL gå upp till på morgonen.

Vet dock inte vad jag vill jobba med än. Förut ville jag arbeta med barn men det känns rätt uteslutet nu, inget för mig. Djur funderade jag också på ett tag, men efter att jag praktiserat på ett hunddagis så blev det också uteslutet. Så vad finns de då ? En icabutik? Nä. Bli polis och plugga 4 år till? No way. korvkiosk,städare,sotare HAHA nejmen ja vet inte vad jag vill bli. Och som sagt så tycker jag inte om att planera min framtid ! Man brukar säga "Att planera sin framtid är som att planera sin egna död" , ligger nånting i det? Om man har ALLT planerat i livet, så blir man ju aldrig överraskad? Jag kanske hamnar i Brasilien eller Afrika, fan vet jag haha. Det är det jag tycker om, man vet inte vad som kommer hända!

Life isn´t about finding yourself, It´s about creating yourself.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0