Herpes utslag? :(

Detta låter riktigt äckligt men har fått herpesutslag. Var 3e svensk har herpes utan att dom vet om det eftersom man inte alltid får symptom. Symptomen är små blåsor på eller runt läpparna. Det svidet och är FÖRJÄVLIGT. ser äckligt ut o ja vill inte ens visa mig haha. Och hatar ordet "herpes" för de låter som typ värsta könssjukdomen men det är det inte, man kan få herpes av i stortsätt vad som helst, dock smittas det vanligtvis genom pussar/kyssar. Jag fick utslag för ett par månader sen och nu kommer dom tilbaka (vilket också är mycket vanligt).

Då undrar ni säkert "men varför går du inte till läkaren o får medicin mot det?"  Jo det är för att det inte finns något botemedel mot herpes. Det läker av sig själv vilket också är en tröst för du vet man ju att det inte e något allvarligt! Dock kan blåsorna bli infekterade om man petar på dom osv, och då kan man köpa krämer på apoteket typ. Mina första utslag var kvar i ungefär 2 veckor, och det blir alltid mindre o mindre för varje gång. Vanligtvis får man dom igen när man e stressad,har mens osv. Så det e inte så farligt som det låter haha, men snuskigt. Jag är jätte nojig när de gäller utslag, jag anar aaaalltid det värsta o tror att ja e döende typ. haha. Och detta kunde ju inte komma mer olägligt, FREDAG IMORRN JU :(

Så alltså är det typ en av dom vanligaste "sjukdomarna" i sverige, var 3e svensk har det. Det smittas BARA när man har själva utslagen, och bara genom tex kyssar. Så jag får väl låta bli o hångla upp någon i helgen haha !


Blåsan e ju pytteliten men det är störande som FUCK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0