Firar ni påsk?

Alltså jag förstår inte riktigt vad det är som är så speciellt med påsken? När man var liten var det mycket roligare, när man typ sprang runt o leta efter påskägg osv, men nu när man är äldre så tar man inte lika allvarligt på påsken. Jag bryr mig inte om påsken överhuvudtaget! De ända "högtiderna" som jag verkligen vill "fira" är jul,nyår & födelsedagar. Alla andra känns bara som en ursäkt till att typ få ledigt från skolan/jobbet och äta massa godis osv, haha kanske inte är så alls men det känns lite så! '

Vi i min familj firar inte påsken på något speciellt sätt, vi brukar äta middag med Farmor typ och bara umgås i familjen, sen är det liksom inget mer med det? Jag är kristen men jag anser inte att man måste fira påsk för det!




BTW; visste ni att jag brukade stå i köksfönstret o leta efter häxorna som skulle dra till blåkulla när ja va liten..? Pinsamt, But it´s true..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0